حجت الاسلام موسوي: كارشناس عرفانهاي كاذب نداريممطلب ارسالی ازamv
درباره ی مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و ظهور ایشان

برچسب ها: حجت الاسلام موسوي: كارشناس عرفانهاي كاذب نداريم ،

حجت الاسلام موسوي: كارشناس عرفانهاي كاذب نداريم

 

 کارشناس عرفانهای کاذب کیست؟

منتقد جریان عرفانهای کاذب یعنی کسی که عرفان اسلامی را بطور علمی و عملی فرا گرفته و درصدد اثبات آن در مقابل هجمه نظریه های کاذب است، استادمان (مرحوم آیت الله احمدی) می فرمود: «عارف باید فقیه و مجتهد باشد.» یعنی فهم دینی آن در حد اعلا و در حد یک مجتهد دینی باشد. پس اگر از باب تعرف الاشیا باضدادها وارد شویم کسی می تواند منتقد عرفان کاذب باشد که به نحو اتمم و اکمل عرفان اسلامی را دریافت نموده باشد و سپس به نقد جریانهای کاذب منسوب به آن بپردازد.

كارشناس عرفان كاذب نداريم!

آیا ما چنین فردی داریم‌؟ یقینا خیر. نه اینکه مجتهد و عارف نداشته باشیم بلکه این بزرگان بطور تخصصی وارد مبحث نقد عرفانهای کاذب نشدند و عموما در حد یک نصحیت به طلاب و جامعه بسنده کردند.

بهمین علت کارشناس یا متخصص عرفانهای کاذب در این وضع نمی تواند به کسی اطلاق داشته باشد . عقیده بنده بر این است که ما کارشناس عرفان کاذب در حال حاضر در کشور نداریم، حالا چند تا طلبه گرد هم آمدند و عرفان نقد می کنند از باب تکلیف است و ثمره آن هم زیاد قابل توجه نخواهد بود و بمثابه تجویز مُسکن بجای درمان بیماری است و اثر گذاریش بصورت مقطعی و نه دائمی.

دكان داري مدعيان نقد پيش گرفته!

جای بسی تعجب است که دکان داری مدعیان نقد از دکان داری مدعیان کاذب پیشی گرفته و از قِبل و به بهانه نقد عرفانهای کاذب بودجه میلیاردی میگیرند و کار خاصی نمیکنند! یا با انتشار کتاب و مقاله صد من یه غاز در آشفته بازار نیاز مردم به اطلاعات جدید بازارگرمی میکنند! جریانهای نقاد با ترجمه آثار نویسندگان غربی و شرقی و چاپ آن با نام خود مردم را نسبت به بازار نشر نیز بی اعتماد کردند! مثال اینان، ضرب المثل معروف دزد فریاد می زند آی دزد می باشد!

احتمالا قلبا هم رضایت ندارند تا مدعیان کاذب و وابستگانشان هدایت یابند چون نیت اکثر نقادنماها رسیدن به شهرت و ثروت است بیشتر عامل گسترش عرفانهای کاذب شدند!

فلذا نیت اگر تبلیغ فرد، موسسه و تشکیلات باشد یعنی خسران،‌ یعنی بی تقوایی ، در حال باختیم چون نیتمان خالص نیست.

وظيفه حوزه: ورود مرجعيت، تاسيس مركز تخصصي

امّا نهاد مقدس حوزه علمیه  وظیفه بسیار خطیر و سنگینی دارد و اگر سست کاری کند حقاً ضربه سختی بر جامعه و اعتقاد اسلامی مردم اصابت خواهد نمود.  اجرای دو راهکار بسیار ضروری بنظر میرسد:

1. ورود مراجع تقلید:‌ کنار نشینی مراجع و عدم روبرویی مستقیم با مدعیان نتیجه خوبی نداشته،  گاها فردی ۳۰- ۴۰ سال برای طرح یک دعوی کذب تحقیق و پژوهش میکند و یک تسلط نسبی هم به مباحث دینی پیدا کرده ؛ چه کسی در مقابل این فرد می تواند ایستادگی کند؟ یک یا چند طلبه سطح حوزه ؟ دفاع ناشیانه و عدم اقناع عقلی نتیجه عکس داشته!

مراجع یا صاحبان منصب اجتهاد به تاسی از حضرات معصومین (امام باقر و حضرت رضا) در قضیه مناظره با مدعیان شخصا وارد شوند. علما از تسلسل بی نتیجه و بی فایده دست بردارند. (تسلسل واگذاری وظایف و سلب مسئولیت از مجتهدین به حوزه، از حوزه به طلاب و از طلاب به دستگاهای امنیتی)

2. تاسیس و راه اندازی مرکز تخصصی نقد عرفانهای کاذب: این مرکز همانند سایر مراکز تخصصی حوزه مانند: تبلیغ،‌کلام، فلسفه و.. به تربیت کارشناسان زبده بپردازد. متون علمی این مرکز آموزشی بیشتر باید بر مبنای مراکز تخصصی کلام، فلسفه و عرفان باشد.

منبع :  نشر آثار حجت الاسلام ميرحميدموسوي



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده :
تاریخ : 24 / 12 / 1391
ساعت :



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir









پایگاه جامع عاشورا